20 درصد از آموزش های فنی وحرفه ای به روستاها اختصاص می یابد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد از آموزش های فنی و حرفه ای استان به روستاها اختصاص داشت که سال آینده 20 درصد از آموزش ها به روستاها اختصاص داده می شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گيلان، محمد حسینی، مدير كل در نشست هم اندیشی احیاء و توسعه نوغانداری و زنجیره ابریشم گیلان در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت افزایش اشتغال و رشد درآمد و بهبود وضعیت معیشت روستاییان افزایش میزان آموزش های تخصصی به روستاییان در سال آینده در دستور کار فنی و حرفه ای گیلان قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید با فراهم سازی زمینه های لازم برای خارج شدن روستاییان از تولید تک محصولی و ایجاد بستر های لازم برای کسب درآمدهای دیگر، زمینه های لازم برای ماندگاری روستاییان و در نهایت کاهش مهاجرت روستایی به شهر را فراهم سازیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با تاکید بر لزوم کسب مهارت های لازم برای افراد از طریق فراگیری آموزش ها تصریح کرد: به دلیل وجود ظرفیت های بسیار در روستاها می توان با رویکرد گردشگری برای توسعه محصولات کشاورزی و صنایع دستی کمک کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازآفرینی نوغانداری و صنایع مربوط به ابریشم افزود: در صورتی که در کنار وجود ظرفیت آموزش های تخصصی لازم نیز انجام شده و افراد مهارت های لازم را کسب کنند، می توان فرصت های کافی برای تحول اقتصاد گیلان را فراهم ساخت.

حسینی بر فراهم سازی شرایط برای کسب درآمد و ایجاد منفعت برای روستاییان تاکید و خاطرنشان کرد: با فراهم سازی بسترهای لازم برای ماندگاری هرچه بیشتر گردشگران و مسافران در روستاها ازطریق آموزش مهارت های تخصصی به روستاییان، می توان زمینه های بهبود وضعیت روستایی و در نهایت مهاجرت معکوس روستاییان را فراهم آورد.

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره بازار در روستا گفت: باید با آموزش مهارت های نرم همچون بازاریابی و فروش، در جهت حمایت از روستاییان گام برداریم.

برطبق اين گزارش، جشنواره مهارت آموزی گردشگری با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای گیلان در قالب برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در 30 غرفه و با حضور بیش از یکصد هنرمند صنایع دستی استان در سالن همایش ها و نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شده و در این جشنواره از سامانه فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی گیلان و سامانه برنامه ریزی آموزشی مراکز گردشگری استان نیز رونمایی شد.

 

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند ساعت ۱۳:۱۷
  • تعداد بازدید: 1105